Tre tips på hur du får dina nyhetsbrev att väcka uppmärksamhet!

2021-11-04 09:00:00

Hur skriver man egentligen en rubrik som väcker såpass mycket uppmärksamhet att mottagaren väljer att öppna ditt nyhetsbrev? Eller hur skriver man den där intressanta texten som gör att läsaren klickar sig vidare till din hemsida? Att skapa ett nyhetsbrev är enkelt, men att göra innehållet intressant och unikt kan vara lite svårare. Därför har vi listat tre av våra bästa tips på hur du kan få dina nyhetsbrev att väcka uppmärksamhet och få kunden att agera!

 

1. Beskriv din produkt eller tjänst med ett lättförståeligt språk

Det är viktigt att du beskriver de produkter eller tjänster som du vill marknadsföra på ett sätt som möjliggör för dina kunder att förstå vad de innehåller och varför de ska köpa dem. Undvik att använda typiska "branschord" eller engelska namn på produkterna, du ska underlätta och effektivisera köpsträckan för kunden! En text som innehåller allt för många svåra ord och formuleringar kan leda till att kunden tappar intresse, och väljer att sluta läsa ditt brev.

 

2. Beskriv olika problemscenarion som kunden kan identifiera sig med

Måla upp ett problemscenario som din potentiella kund kan tänkas befinna sig i, och beskriv hur din produkt eller tjänst kan lösa problemet. Med hjälp av ett problemscenario kan kunden identifiera sig med det du beskriver, och snabbt bestämma sig för att ta del av ditt erbjudande! Formulera gärna problemet med hjälp av en frågeställning, det gör att kunden känner sig tilltalad och inkluderad direkt!

 

3. Skriv med inlevelse!

Människan integreras med hundratals reklamannoneser varje dag. Reklamen blir därför mycket roligare att ta del av om texten som beskriver produkten eller tjänsten är formad med inlevelse! Försök att se sammanhanget ur mottagarens perpektiv, och funder på hur du hade velat bli tilldelad den aktuella informationen. Du kan även ge tips på vad kunden kan använda produkten eller tjänsten till, det ökar kundens förståelse och intresse för varan.

 

Vill du ta del av fler tips på hur du kan utveckla dina nyhetsbrev? Hör av dig till oss så hjälper vi dig med din e-postmarknadsföring!

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.