Tre tips på hur du får dina nyhetsbrev att väcka uppmärksamhet!

Hur skriver man egentligen en rubrik som väcker såpass mycket uppmärksamhet att mottagaren väljer att öppna ditt nyhetsbrev? Eller hur skriver man den där intressanta texten som gör att läsaren klickar sig vidare till din hemsida? Att skapa nyhetsbrev är enkelt, men att göra innehållet intressant och unikt kan vara lite svårare. Därför har vi listat tre av våra bästa tips på hur du kan få dina nyhetsbrev att väcka uppmärksamhet och få kunden att agera!

 

1. Beskriv din produkt eller tjänst med ett lättförståeligt språk

Det är viktigt att du beskriver de produkter eller tjänster som du vill marknadsföra på ett sätt som möjliggör för dina kunder att förstå vad de innehåller och varför de ska köpa dem. Undvik att använda typiska "branschord" eller engelska namn på produkterna, du ska underlätta och effektivisera köpsträckan för kunden! En text som innehåller allt för många svåra ord och formuleringar kan leda till att kunden tappar intresse, och väljer att sluta läsa ditt nyhetsbrev.

 

2. Beskriv olika problemscenarion som kunden kan identifiera sig med

Måla upp ett problemscenario som din potentiella kund kan tänkas befinna sig i, och beskriv hur din produkt eller tjänst kan lösa problemet. Med hjälp av ett problemscenario kan kunden identifiera sig med det du beskriver, och snabbt bestämma sig för att ta del av ditt erbjudande! Formulera gärna problemet med hjälp av en frågeställning, det gör att kunden känner sig tilltalad och inkluderad direkt!

 

3. Skriv med inlevelse!

Människan integreras med hundratals reklamannoneser varje dag. Reklamen blir därför mycket roligare att ta del av om texten som beskriver produkten eller tjänsten är formad med inlevelse! Försök att se sammanhanget ur mottagarens perpektiv, och funder på hur du hade velat bli tilldelad den aktuella informationen. Du kan även ge tips på vad kunden kan använda produkten eller tjänsten till, det ökar kundens förståelse och intresse för varan.

 

Vill du ta del av fler tips på hur du kan utveckla dina nyhetsbrev? Hör av dig till oss så hjälper vi dig med din e-postmarknadsföring!

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.