Så får du dina nyhetsbrev att synas under Black Friday!

2021-11-18 10:00:00

Black Friday har blivit en av världens största shoppingdagar, och infaller alltid dagen efter den amerikanska högtiden Thanksgiving. Black Friday utgör startskottet för den kommande julhandeln, vilket leder till att många företag erbjuder sina kunder bra rabatter och erbjudanden, för att skapa en god relation inför kommande högtid och kampanjveckor!

Men hur gör man för att nå ut med sina erbjudanden under en av marknadens största readagar? Vi har samlat tre tips på hur du får dina nyhetsbrev att synas under Black Friday!

 

1. Skriv rätt rubrik

En bra rubrik genererar högre öppningsfrekvens, så försök att lyfta fram den viktigaste informationen redan i rubriken! Tänk på att dina kunder kommer att få extremt många nyhetsbrev skickade till sig kommande vecka, så försök att vara tydlig och framhäv varför de ska välja att öppna just ditt nyhetsbrev! Låt oss säga att du kommer erbjuda 20% på en viss varugrupp, skriv de mest efterfrågade artiklarna eller märkena som du kan erbjuda i rubriken - då vet du att chansen är stor att dina kunder kommer att öppna ditt nyhetsbrev!

Det är även en bra idé att kategorisera dina kunder i olika grupper baserat på deras intressen och tidigare köp. Då ökar du chansen att rätt nyhetsbrev och erbjudande hamnar i rätt inkorg!

 

2. Håll koll på dina främsta konkurrenter!

För att öka chansen att både gamla och nya kunder kommer att handla sina varor från din hemsida bör du hålla lite koll på dina konkurrenter, och vilka erbjudanden som de kommunicerar! Vad kan du erbjuda som dina konkurrenter ännu inte har erbjudit? Kan du kanske sänka en viss produkt några extra procent, eller erbjuda fri frakt vid beställning över en viss summa? Undersök och analysera dina konkurrenters erbjudanden, och se över vad du kan erbjuda istället.

  

 3. Välj rätt bild till din text

Att välja rätt bild till ditt innehåll är viktigt, både för att ge ditt nyhetsbrev en snygg och tilltalande design, men även för att specificera beskrivningen av en aktuell produkt eller tjänst. Bilder möjliggör en visuell beskrivning av ett innehåll, vilket betyder att rätt bild kan lyfta ditt nyhetsbrev rejält! Du kanske är en fena på att ta egna bilder, men om du behöver hjälp eller inspiration att hitta rätt bild till din text kan du använda dig av olika bildbanker som exempelvis Pixabay eller iStock. Dessa bildbanker erbjuder ett stort galleri av gratisbilder, vilka även är godkända för kommersiellt bruk. 

 

Vill du ha fler tips på hur du kan forma dina nyhetsbrev? Besök gärna våra sociala medier, eller hör av dig till oss på
010 - 490 37 60 eller info@svenskaebrev.se så hjälper vi dig med din e-postmarknadsföring!

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.