Så fungerar vårt digitala verktyg!

Är du nyfiken på hur vårt digitala verktyg ser ut? Här kan du få en inblick i hur programmet är utformat, samt ett och annat tips på hur du kan skapa och designa dina nyhetsbrev! 

Importera dina prenumeranter

Börja med att importera dina prenumeranters e-postadresser till ditt konto, vilket du enkelt gör med hjälp av vår prenumerantmall. Samla dina mailadresser i ett Excel-ark, ladda upp arket i importfilen och ladda sedan upp filen under fliken “Prenumeranter”. Du kan även importera dina kunders mailadresser manuellt, vilket kan vara bra om du vill lägga till enstaka adresser i en viss prenumerantlista.  

För att kunna få ut så mycket som möjligt av dina nyhetsbrev kan du skapa olika listor och sortera dina kunder efter intresse och tidigare köp. På så sätt kan du skräddarsy dina utskick och vara säker på att rätt information hamnar i rätt inkorg!

Skapa dina nyhetsbrev

I vårt verktyg kan du enkelt redigera dina nyhetsbrev och skapa en unik och tilltalande design som går hand i hand med er företagsidentitet. Börja med att ställa in typsnitt, storlek på brödtext och de färger som du vill arbeta med. Dessa inställningar hittar du under fliken “Färger och typsnitt”. Kom ihåg att alltid klicka på knappen “uppdatera” varje gång du ändrar någon inställning för att dina redigeringar ska sparas. 

När du är färdig med inställningarna är det dags att börja arbeta med din layout. Till vänster i menyn ser du olika kolumner med ett antal olika bilder och textrader. Klicka på den kolumn som du vill börja att arbeta med och dra den sedan till ditt nyhetsbrev. Ett tips är att börja med en bildkolumn högst upp och importera företagets logga, det ger ditt nyhetsbrev ett snyggt intryck och möjliggör en förstärkt företagsigenkänning. 

TIPS! 

För att skapa en tilltalande layout kan du använda samma typsnitt i samtliga textkolumner för att skapa ett stilrent helhetsintryck! 

För att kunna aktivera redigeringsläget håller du pilen över den kolumn som du vill redigera, och klickar på den blå ikonen med pennan som centreras i mitten. När du sedan är inne i redigeringsläget kan du enkelt ändra storlek på rubriker, använda olika textjusteringar, välja bland olika textfärger samt infoga länkar. Kom ihåg att alltid klicka på “spara”-knappen för att inte gå miste om dina ändringar.  

För att importera och redigera bilder i ditt nyhetsbrev öppnar du upp boxen på samma sätt som dina textkolumner, klicka sedan på bildikonen näst längst till höger i redigeringsmenyn och importera de bilder som du vill ha med i ditt nyhetsbrev. 

TIPS! 

För att få en så tilltalande layout på dina bilder som möjligt är det bra att använda liggande bilder som inte är mer än 500 px stora.

Länka till relevanta landningssidor

Med hjälp av länkar kan du enkelt guida dina läsare vidare till dina landningssidor. Länk-ikonen hittar du i menyn högst upp till höger under “Layout”. Här kan du skriva in den aktuella landningssidans URL samt den text som du vill att länken ska visa. 

TIPS!

Du vet väl att du även kan länka dina bilder och loggor? Då blir dessa bilder klickbara och läsaren kan ta sig direkt till din hemsida eller till dina sociala medieplattformar.

Dags att skicka ditt nyhetsbrev 

När du känner dig nöjd med ditt resultat är det dags att skicka ett testutskick till din egen e-postadress för att se att nyhetsbrevet ser bra ut i både mobil- och webbvy. 

Gå in på “Inställningar” som du ser högst upp till vänster nedanför “Prenumeranter” och skriv in din ämnesrad och den avsändaradress som du vill att nyhetsbrevet skickas från. Vill du att dina mottagare ska kunna svara på nyhetsbrevet kan du skriva in ditt företags info-adress, annars kan du skriva noreply@. När du är färdig är det bara att klicka på “Uppdatera” och sedan gå vidare till “Skicka”.

Under “Skicka”-fliken kan du förhandsgranska ditt nyhetsbrev, göra ett testutskick och sedan välja om du vill skicka ditt brev direkt alternativt schemalägga det. 

Se hur ditt nyhetsbrev har presterat

Klicka på ikonen längst till höger för att se hur ditt nyhetsbrev har presterat. Här kan du se hur många som har mottagit och öppnat ditt nyhetsbrev, hur många som har klickat på befintliga länkar och hur många som kanske har valt att avprenumerera. 

TIPS!

Använd statistiken för att lära känna dina mottagare. Samla och analysera hur dina olika nyhetsbrev har presterat. Statistiken hjälper dig att utveckla dina brev!

 

Är du intresserad av att börja marknadsföra ditt företag med hjälp av nyhetsbrev? Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång med din e-postmarknadsföring!

 

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Funktion cookies
Funktionscookies används för att komma ihåg besöksinformation på webbplatsen, t.ex. språk, tidszon, förbättrat innehåll.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.