Nyhetsbrev möjliggör för oss att kunna nå ut till hela vår målgrupp, oberoende av deras ålder och medievanor!
Elisabeth Jansson driver inredningsbutiken Lyckåsen interiör, som ligger i Bollebygd strax utanför Göteborg. Lyckåsen interiör arbetar med att förse sina kunder med inredning och home styling, som ger inspiration till ett välplanerat och harmoniskt hem! På plats i Bollebygd kan man som besökare få den rätta inspirationen för att skapa ett personligt och trivsamt hem och på hela 1500 m2 kan man hitta ett välplanerat område med butik, outlet, showroom samt ett lager.
Med en bred kundbas beslutade sig företaget förra året för att implementera nyhetsbrev i deras marknadsföringsstrategi. Vi ringde upp Elisabeth för att höra hur hon tycker att användningen av nyhetsbrev fungerar, och hur det har hjälpt henne med arbetet av företagets marknadsföring.
Hur kom det sig att ni valde att implementera nyhetsbrev i er marknadsföringsstrategi?
Vi såg bra fördelar med att kommunicera med våra kunder via e-post, dels för att det utgör en effektiv kommunikationskanal för att komma i direktkontakt med våra kunder dels möjligheten att kunna nå ut till många kunder på samma gång. Nyhetsbreven möjliggör för oss som företag att kunna informera våra kunder om allt från nyheter som rör företaget till erbjudanden och kommande event. Denna information ökar ju även chansen av att kunna väcka intresse hos kunderna!
“Vår kundkrets består både av yngre och äldre personer, vilket innebär att de använder olika typer av plattformar. Då måste vi kunna utöka vår marknadsföringsstrategi och hitta de rätta kanalerna för att kunna bemöta kunden, och finnas där de finns!”
Vad anser du vara de främsta fördelarna med att marknadsföra ditt företag med hjälp av nyhetsbrev?
Vi marknadsför oss i dagsläget på flera olika plattformar, och nyhetsbreven möjliggör ju ännu mer synlighet vilket leder till att företagsnamnet lättare kan fastna hos kunden. I nyhetsbreven kan vi informera mer ingående om exempelvis event eller erbjudanden, och vi kan även nå fler kunder i vår målgrupp då nästan alla personer har en e-postadress. Vår kundkrets består både av yngre och äldre personer, vilket innebär att de använder olika typer av plattformar. Därmed måste vi kunna utöka vår marknadsföringsstrategi och hitta de rätta kanalerna för att kunna bemöta kunden, och finnas där de finns! Vi vill kunna förse hela vår målgrupp med information, och då har just nyhetsbrev fungerat som ett väldigt bra verktyg!
Hur tycker du att det digitala verktyget där du skapar dina nyhetsbrev fungerar?
Verktyget är mycket lätt att använda! Det är inga konstigheter med layout eller några krångliga tekniska delar. Om det skulle uppstå några problem eller om jag skulle ha några frågor kontaktar jag supporten via telefon eller mail. Jag har även kunnat bolla med formgivarna och kunnat beskriva exakt hur jag vill att mina utskick ska se ut Det har varit enkelt att få hjälp med diverse frågor eller funderingar som jag har haft under tiden som jag har skapat mina nyhetsbrev!
Är du nyfiken på vilka fördelar som nyhetsbrev kan generera för ditt företag? Kontakta oss så berättar vi gärna mer om vår tjänst och vad den har att erbjuda!