Vanliga frågor &
Tips om Nyhetsbrev

Varför Svenska eBrev?

Verktyget är lättanvänt, kraftfullt och helt anpassat för riktade e-postutskick i enighet med dataskyddslagen, GDPR. Nyhetsbrev är ett väldigt prisvärt och effektivt marknadsföringssätt, samt en smidig metod för att  att nå ut med information till sina kunder. Ni kan även enkelt se antalet mottagare som öppnat nyhetsbrevet och hur många som klickat på länkar i utskicket.

Hur kommer vi igång?

Vi hjälper er att komma igång, vilket innebär att vi importerar era kontaktlistor åt er samt hjälper er att sätta ihop den första mallen / layouten.

Nyhetsbrev mall - påverkar vi designen av våra nyhetsbrev?

Absolut! I verktyget finns en editor som låter er designa era nyhetsbrev så att det passar er profil och verksamhet. Vi tillhandahåller även en unik mall som designas efter ert företag och dess grafiska identitet. Givetvis kan du även ta fram en egen mall till dina nyhetsbrev eller låta oss göra jobbet åt er. Önskar ni hjälp med att designa ytterligare en säljande mall så hjälper vi er till ett förmånligt pris.

Kan jag samla in e-postadresser på min hemsida?

Absolut, antingen kan ni ha ett prenumerantformulär på er hemsida eller så kan ni skicka vidare besökarna till ett formulär hos Svenska E-brev. På så sätt kan era besökare själva registrera sig för att ta del av era utskick.

Kan vi lägga upp vårt befintliga kundregister?

Att få in sina kontakter är lekande lätt. Allt ni behöver göra är att spara kontakterna i en textfil eller ett excel-dokument och sedan kan ni enkelt importera kontakterna i verktyget. Springer ni på problem så kan ni alltid be oss om goda råd.

Vad händer om vi gör fler utskick än vad vårt abonnemang tilllåter?

Ni kan inte skicka ut fler nyhetsbrev än vad ert abonnemang tillåter. Däremot kan ni när som helst välja att uppgradera ert abonnemang. I verktyget kommer ni få ett meddelande om att er maxvolym är uppnådd och ni får även information om hur ni kan uppgradera ert abonnemang.

Vad får jag för statistik på mina utskick?

Så fort nyhetsbrevet är skickat kan ni i verktyget se se hur många som läst nyhetsbrevet samt hur många som klickat sig vidare via olika länkar. De e-postadresser som inte går att nå (studsar) pga att de är felaktiga avaktiveras automatiskt inför framtida utskick.

Erbjuder ni support på era tjänster?

Har du frågor är du givetvis välkommen att ringa vår support så hjälper dom dig att räta ut era eventuella frågetecken och komma vidare.

Vad är skillnaden på nyhetsbrev och spam?

Att skicka nyhetsbrev till en privat e-postadress där mottagaren inte uttryckligen har bett om att få det är förbjudet. Vi är därför väldigt noga med att våra användare inte skickar ut oönskade nyhetsbrev/ spam. Skulle vi få in rapporter om missbruk av tjänsten stängs aktuell användare av med omedelbar verkan.

Hur lång bindningstid är det på tjänsten?

Som kund betalar du alltid årsvis i förskott och binder dig på samma tid. Säger du inte upp avtalet utan väljer att fortsätta med tjänsten så förlängs ditt abonnemang med ett år i taget. Uppsägningstiden är 3 månader, så du hinner i lugn och ro utvärdera tjänsten och bestämma dig om du vill förlänga eller ej.

Är du intresserad och vill veta mer?

Ja, ring upp mig!

Få fler att öppna ditt nyhetsbrev

Vi hjälper dig att nå bästa möjliga resultat!

Är du osäker på hur du kan attrahera era kunder via ett nyhetsbrev? Tycker du det är svårt att få kunderna att ens öppna mailutskicket? Här har vi samlat råd och tips på hur du får fler av dina mottagare att öppna, läsa samt följa länkarna i ert nyhetsbrev.

Genom att sätta av en liten stund för att gå igenom våra guider så kan du snabbt effektivisera er digital marknadsföring. Vi går igenom allt ifrån hur du lyckas med din ämnesrad till hur du skriver texter och väljer bilder.

Så skriver du nyhetsbrev som mottagaren läser

Vi går igenom grundstenarna i att skriva ett säljande nyhetsbrev. Guiden hjälper er att öka antalet mottagare som faktiskt öppnar och läser era utskick. Detta leder snabbt till fler affärer.

Läs mer 

Google förser dig med gratis bildmaterial

Att leta efter bilder till nyhetsbreven, som får användas och är gratis är tidskrävande. Ta del av några enkla tips för att sedan kunna använda Google till att filtrera ut de bilder du får använda, helt kostnadsfritt.

Läs mer 

Ge ditt mailutskick en säljande ämnesrad 

Att få till ämnesraden är mycket mer än bara en enkel övning i skrivandets ädla konst. Flertalet studier pekar på att öppningsfrekvensen ökar dramatiskt om du tar till dig följande enkla metoder.

Läs mer 

Skicka nyhetsbrev och öka er försäljning

Alla bolag strävar efter att öka sin försäljning. Så hur lyckas man då få försäljningen att skjuta upp i höjden? Vi ger er tips på hur ni kan skicka nyhetsbrev som hjälper er att få full fart på affärerna.

Läs mer 

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.