Vanliga frågor  och Tips om Nyhetsbrev

Varför Svenska eBrev?

Verktyget är lättanvänt, krafullt och helt anpassat för riktade e-postutskick i enighet med dataskyddslagen GDPR. Nyhetsbrev är ett väldigt prisvärt och effektivt marknadsföringssätt samt ett smidigt sätt att nå ut med information till sina kunder. Ni kan även enkelt se antalet mottagare som öppnat nyhetsbrevet och hur många som klickat på länkar i utskicket.

Hur kommer vi igång?

Vi hjälper er igång vilket innebär att vi importerar era kontaktlistor åt er samt hjälper er att sätta ihop den första mallen / layouten.

Kan vi påverka designen av våra nyhetsbrev?

Absolut! I verktyget finns en editor som låter er designa era nyhetsbrev så att det passar er profil och er verksamhet. Vi tillhandahåller även ett flertal nyhetsbrevsmallar där ni kan välja en färdig mall / design att utgå ifrån. Givetvis kan du även ta fram en designmall helt från grunden eller så kan ni låta oss göra jobbet åt e. Önskar ni hjälp med att designa en säljande mall så hjälper vi er till ett förmånligt pris.

Kan jag samla in e-postadresser på min hemsida?

Absolut, antingen kan ni ha anmälningsformulär på er hemsida eller så kan ni skicka vidare besökarna till ett formulär hos Svenska E-brev. På så sätt kan er besökare själva registrera sig för att ta del av era utskick.

Kan vi lägga upp vårt befintliga kundregister?

Att få in sina kontakter är lekande lätt. Allt ni behöver göra är att spara kontakterna i en textfil eller ett excel-dokument och sedan kan ni enkelt importera kontakterna i verktyget. Springer ni på problem så kan ni alltid be oss om goda råd.

Vad händer om vi gör fler utskick än vad vårt abonnemang tilllåter?

Ni kan inte skicka ut fler nyhetsbrev än vad ert abonnemang tillåter. Däremot kan ni när som helst välja att uppgradera ert abonnemang. I verktyget kommer ni få ett meddelande om att er maxvolym är uppnådd och ni får även information om hur ni kan uppgradera ert abonnemang.

Vad får jag för statistik på mina utskick?

Så fort nyhetsbrevet är skickat kan ni i verktyget se se hur många som läst nyhetsbrevet samt hur många som klickat sig vidare via olika länkar. De e-postadresser som inte går att nå (studsar) pga dom är felaktiga avaktiveras automatiskt inför framtida utskick

Erbjuder ni support på era tjänster?

Har du frågor är du givetvis välkommen att ringa vår support så hjälper dom dig att räta ut era eventuella frågetecken och komma vidare.

Vad är skillnaden på nyhetsbrev och spam?

Att skickat nyhetsbrev till en privat e-postadress där mottagaren inte uttryckligen har bett om att få det är förbjudet. Vi är därför väldigt noga med att våra användare inte skickar ut oönskade nyhetsbrev/ spam. Skulle vi få in rapporter om missbruk av tjänsten stängs aktuell användare av med omedelbar verkan.

Hur lång bindningstid är det på tjänsten?

Som kund betalar du alltid årsvis i förskott och binder dig på samma tid. Säger du inte upp avtalet utan väljer att fortsätta med tjänsten så förlängs ditt abonnemang med ett år i taget. Uppsägningstiden är 3 månader så du hinner i lugn och ro utvärdera tjänsten och bestämma dig om du vill förlänga eller ej.

Jag vill bli uppringd!

KLICKA HÄR 

Få fler att öppna ditt nyhetsbrev

Vi hjälper dig att nå bästa möjliga resultat!

Är du osäker på hur du attraherar era kunder via ett nyhetsbrev? Tycker du det är svårt att få kunderna att ens öppna mailutskicket?

Här har vi samlat råd och tips kring hur du får fler av dina mottagare att öppna, läsa samt följa länkarna i ert nyhetsbrev.

Genom att sätta av en liten stund för att gå igenom våra guider så kan du snabbt effektivisera er digital marknadsföring. Vi går igenom allt ifrån hur du lyckas med din ämnesrad till hur du skriver texter och väljer bilder.

Så skriver du nyhetsbrev som mottagaren läser

Vi går igenom grundstenarna i att skriva ett säljande nyhetsbrev. Guiden hjälper er att öka antalet mottagare som faktiskt öppnar och läser era utskick. Detta leder snabbt till fler affärer.

Läs mer

Google förser dig med gratis bildmaterial

Att leta efter bilder till nyhetsbreven, som får användas och är gratis är tidskrävande. Ta del av några enkla tips för att sedan kunna använda Google till att filtrera ut de bilder du får använda, helt kostnadsfritt.

Läs mer

Säljande ämnesrader ökar läsfrekvensen

Att få till ämnesraden är mycket mer än bara en enkel övning i skrivandets ädla konst. Flertalet studier pekar på att öppningsfrekvensen ökar dramatiskt om du tar till dig följande enkla metoder.

Läs mer

Ge din försäljning raketfart

Alla bolag strävar efter att öka sin försäljning. Så hur lyckas man då få försäljningen att skjuta upp i höjden? Vi tittar närmare på några steg som kan hjälpa er att få full fart på affärerna.

Läs mer

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.