Skapa säljande nyhetsbrev med vårt digitala verktyg

Är du nyfiken på hur vårt digitala verktyg ser ut? Här kan du få en inblick i hur  programmet är utformat, samt ett och annat tips på hur du kan skapa och designa dina nyhetsbrev!

Importera dina prenumeranter

Börja med att importera dina prenumeranters e-postadresser till ditt konto. För att underlätta överföringen av adresser kan du använda vår importmall. Samla alla dina adresser i ett Excel-ark, ladda upp arket till importfilen och ladda sedan upp filen under fliken "Prenumeranter". Du kan även importera dina mailadresser manuellt.

För att få ut så mycket som möjligt av dina nyhetsbrev kan du skapa olika listor och sortera dina kunder efter intresse och köp. På så sätt kan du skräddarsy dina mailutskick och vara säker på att rätt information hamnar i rätt inkorg!


Skapa dina nyhetsbrev 

I vårt digitala verktyg kan du enkelt redigera dina nyhetsbrev för att skapa en unik och tilltalande design som går hand i hand med er företagsidentitet. Börja med att ställa in typsnitt, storlek på brödtext och de färger som du vill arbeta med. Dessa inställningar hittar du under fliken "Färger och typsnitt". Kom ihåg att alltid klicka på knappen "Uppdatera" varje gång du ändrar någon inställning för att dina redigeringar ska sparas.

När du är färdig med inställningarna är det dags att börja arbeta med din layout. Till vänster i menyn ser du olika kolumner med ett antal olika bilder och textrader. Klicka på den kolumn som du vill börja arbeta med och dra den sedan till ditt nyhetsbrev. Ett tips är att börja med en bildkolumn högst upp och importera företagets logga, det ger ditt nyhetsbrev ett snyggt intryck och möjliggör en förstärkt igenkänning. 

Länka till relevanta landningssidor

Med hjälp av länkar kan du enklelt guida dina läsare vidare till de landingssidor som du vill att de ska besöka. Länk-ikonen hittar du i menyn högst upp till höger under "Layout"-fliken. Här kan du skriva in den aktuella landningssidans URL samt den text som du vill att länken ska visa. Du kan även länka dina bilder och logor så att de blir klickbara. Det möjliggör för dina läsare att  enkelt ta sig direkt till din hemsida eller till dina sociala medieplattformar.

Skicka ditt nyhetsbrev

När du är nöjd med din redigering är det dags att skicka ett testutskick till din personliga e-postadress för att säkerställa att nyhetsbrevet ser bra ut i både mobil- och webbvy.

Gå in på "Inställningar" som du ser högst upp till vänster, nedanför "Prenumeranter". Skriv in din ämnesrad och den avsändaradress som du vill att nyhetsbrevet ska skickas ifrån. Vill du att dina mottagare ska kunna svara på utskicket kan du skriva in ditt företags info-adress, annars kan du skriva noreply@xxx.xxx. När du är klar är det bara att klicka på "Uppdatera" och sedan gå vidare till "Skicka". Under "Skicka"-fliken kan du förhandsgranska ditt nyhetsbrev, göra ett testutskick och sedan välja om du vill skicka ditt nyhetsbrev direkt alternativt schemalägga det. 

Se hur ditt nyhetsbrev har presterat

Klicka på statistik-ikonen längst till höger för att se hur ditt nyhetsbrev har presterat. Här kan du se hur många som har mottagit och öppnat ditt nyhetsbrev, samt hur många som har klickat på befintliga länkar. Du kan även se om någon av dina prenumeranter har valt att avsluta prenumerationen. 

Statistiken är perfekt för att lära känna dina mottagare lite bättre . Samla in och analysera hur dina olika nyhetsbrev har presterat  för att utveckla och skräddarsy dina framtida utskick!

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.