3 tips för en attraktiv ämnesrad

Få fler att öppna ditt nyhetsbrev med hjälp av intressanta ämnesrader. Flera studier visar att öppningsfrekvensen ökar om du använder dig av någon av följande knep.

 

1

Ställ en fråga

Att ställa en fråga i ämnesraden får läsarna att tänka på sina egna erfarenheter, detta fångar deras uppmärksamhet, väcker deras nyfikenhet och får dem att vilja läsa mer.

Se nedan exempel så förstår du vad vi menar.

Irriterad på medarbetare som alltid är sena?

Trött på ert omständiga och ineffektiva kundsystem?

Kan du nämna tre saker som skulle öka dina affärer?

2

Berätta något nytt och dela med dig av din kunskap

Väck nyfikenheten genom att låta dina prenumeranter uppleva att du har något du vill berätta. När du antyder att du har något nytt att berätta så ökar chanserna att ditt nyhetsbrev läses. Att dela med sig av nyheter och kunskap är ett bra sätt att bygga förtroende hos sina prenumeranter. Denna typ av ämnesrader tvingar dig även att beskriva nyhetsbrevets innehåll på ett väldigt konkret och säljande sätt. Försök även att använda dig av siffror, detta ökar chansen att du når igenom.

Exempel på effektiva ämnesrader:

Spara upp till 30% av er telefonikostnad

Så här får ni högre kostnadseffektivitet i era projekt

5 enkla steg – så fixar du sommarfesten

Spara 50% nästa gång du tvättar bilen hos oss!

Höstens färger finns nu i våra hyllor!

Se till att kunderna får ett mervärde genom att öppna och läsa ert nyhetsbrev. Lyfta fram det allra viktigaste med era tjänster/produkter.På sådant sätt blir din ämnesrad mer specifik och ditt innehåll mer strukturerat. Dina prenumeranter vet exakt vad de får om de öppnar ditt nyhetsbrev.

3

FOMO – Fear of missing out

När vi blir rädda för att gå missa ett unikt tillfälle blir vi mer benägna att agera snabbt. Genom att skicka ut olika erbjudanden som endast gäller under en begränsad tid så uppmuntrar du dina prenumeranter att öppna ditt nyhetsbrev och slå till innan det är försent.

Tre exempel på bra ämnesrader:

Sista chansen innan vi höjer priserna!

2 för 1 på hela sortimentet t.o.m 8/9

Fri frakt veckan ut!

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.